Translate

2 Haziran 2013 Pazar

Din olgusu üzerinden enseste bakış



Ensest ilişki hakkında Diyanet.gov.tr adresini kullanarak sorulan soru 


Aile içi ilişki (ensest) konusunda dinin tutmu nedir? Adem-Havva' dan gelen insan soyunu bu duruma göre nasıl yorumlayabiliriz?

Ve cevabı :

İslam'da zina ve zinaya götüren yollar yasaklanmıştır. Zina, dinen evlenmelerinde engel olmayan erkek ve kadının nikahsız olarak cinsel beraberlik yaşamasıdır. Birbirleriyle evlenmeleri caiz olmayan yakın akraba ve aile bireyleri arasındaki ensest ilişki ise büyük bir haramdır. Aileyi, toplumu ve manevi değerleri yıkıp yok edecek son derece çirkin ve zararlı bir durumdur.
Hz. Adem ve Havva'dan insanlığın çoğalmasının bu çirkinlikle bir ilgisi yoktur. Kur'an'da ilk yaratılışla ilgili olarak Hz. Adem ve eşinden söz edilse de insan neslinin onlardan çoğalıp yayılması konusunda detay bilgi verilmez. Bu konu ensest ilişkiyle irtibatlandırılamaz.

Cenab-ı Hakk'ın yarattığı ilk insan, Hz. Âdem (a.s.) ve Hz. Havva'dır. Bütün insanlık bu ikisinin nesli olup, onun neslinden çoğalmışlardır. Rivayete göre Yüce Allah, onlara biri kız diğeri oğlan olmak üzere her batından ikiz çocuklar nasibetti. Böylece Hz.Havva validemiz yirmi batında 40 çocuk dünyaya getirdi.
Allahu Teâla Adem (A.S.)'a, birinci batında doğanı, ikinci batında doğanla; ikinci batında doğanı da birinci batında doğanla evlenmelerini meşru kıldı. Böylece Hz. Âdem (A.S.)'ın şeriatında bir kimsenin kendi batınından olan kardeşiyle evlenmesi caiz olmamakla beraber, başka batınından doğanlarla evlenmesi caizdi. Çünkü insanların çoğalması ve neslin devamının başka bir yolu yoktu. Daha sonraki şeriatlarda bu hüküm kaldırılmıştır.

Bir şeyin haram olması, Cenab-ı Hakk'ın onu yasaklamış olmasındandır. Batınlar farklı olmak şartıyla o zaman yapılan bu evlilikleri Allahu Teâlâ meşrû kılmıştı. Bu itibarla haram değildi. Ancak daha sonraki dinlerde bu hüküm neshedilmiş, ayrı batından da olsalar, kardeşlerin birbiriyle evliliği haram kılınmıştır.
Allahu Teâlâ mutlak irade sahibidir. Yani Allah (c.c.)'ın iradesini kısıtlayan, onu tehdit eden herhangi bir başka irade söz konusu olamaz. Öyleyse Allah'ın iradesi bütün yaratıklar üzerinde mutlak surette geçerlidir. "Rabbin şüphesiz irade ettiği şeyi kolaylıkla yapabilen ve yerine getirebilendir" (Hûd, 11/107)
Bu konuyla ilgili geniş bilgi için; Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi'nin "Âdem" (I, 368-363); "Havva" (XVI, 542- 545); "İnsan" (XXII, 320-323) maddelerine bakabilirsiniz.http://ecnemilk.blogspot.com/2011/05/ensest-iliski-ve-islam-i-insanlgn-adem.html




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder