Translate

11 Temmuz 2013 Perşembe

RÖPORTAJ

 Avukat Emrullah Bey’e bize vakit ayırıp, sorularımızı içtenlikle cevapladığı için çok teşekkür ederiz.

1-      En çok hangi tür ensest uygulanıyor?

Ensest ilişki çoğunlukla evin kızına veya yeni gelinine karşı uygulanır.

2-      Ensest mağdurlarının, enseste uğradıktan sonraki tavır, hal ve hareketleri nelerdir?

Uzun süreli takibim, hem polislik hem de avukatlık, işin ruhu gereği mümkün değildi. Ancak her iki durumda da olayın başında mağdur tam bir şaşkınlık içerisindedir. Her yönden tam bir saldırı halindedir. Sanığı söylese ve söylemiş ise aileden birini ihbar etmiştir, suçluluk duyar. Sanık ailenin gelir kaynağıdır, ekonomik kaygı içerisindedir, ilk ilişkiyi yaşamıştır, hamiledir, doğurmuştur, üzerine ağır bir olgunluk çökmüştür, annesine kuması olmuştur, bu nedenle üzerinde bir kadınlık hali vardır.

3-      Ensest hastalık mıdır, psikolojik rahatsızlık mı, yoksa sapıklık mıdır ?

Bu uzmanların işi olmakla beraber bence tam bir sapıklıktır.

4-      Akraba evliliği ensest ilişki midir ?

Evlilik varsa legalite vardır. Dolayısı ile değildir. Zira en yakın akraba evliliği ancak kuzenler arası olur. Buda ensest değildir.

5-      Enseste uğrayan bir kişi ne yapmalıdır. Nereden yardım istemelidir? ( başvurudan sonra süreç nasıl işlemektedir?)

Uzun vadede eğitim, kısa vade de kendisine garip gelen ve acı veren her türlü davranışı mümkün olduğu kadar çok kişi ile paylaşmak. Süreç önce adli işlemler, sonra aile bakanlığının müdahalesi yani koruması ile devam eder.

6-      Ülkemizde ensesti yasaklayan ve cezalar uygulayan yasalar mevcut mu yada bu konuda yasal bir açıklık var mı?( yasalar direkt ensest üzerine mi ?)

102. madde 3c bendi ile 103. maddenin 3 bendi bu suçlar içindir. Mesela reşit olmayana karşı ensest fiilini işleyen kişi 12 ila 22,5 yıl arası ceza ile yargılanır.

7-      Türkiye’ de ensest sizce neden Güneydoğu Anadolu’ da daha fazla ?

Güneydoğuya ilişkin bir veri elimde olmamakla beraber, Ensest kapalı toplumlarda normal karşı cins ilişkisi yaşanamadığı için daha fazla olur.
Yaşınız 19 havası, temiz yiyecekleri tamamen doğal stresi az bir yerde yaşıyorsunuz, hormonlarınızın en üst seviyede çalıştığı bir dönem. Doğal biyolojik ihtiyaçlarınız var, gidermek gerekiyor. Ancak evli değilsiniz, karşı cinsle sağlıklı bir ilişkiniz yok, paralı anlık ilişki yaşayacağınız bir yer yok .Var olanlar diğer şehirde, her an televizyonda güzel bayanlar arzı endam ediyor.
Böyle bir ortamda bulunan ve her gün tereyağı yiyen kişi anormalleşmeye başlıyor. O zamanda sapıkça elinin altında olan savunmasız, garip, korumasız, konuşsa dinlenilmeyen, mücadele etse ekonomik bağımsızlığı olmayan çocuğa veya geline gidiyor.

8-      Bir insanı ensest uygulamaya iten nedenler nelerdir, yani neden bir kişi ensest ilişki uygulamaya ihtiyaç duyar?( kişinin kendini savunması nasıl oluyor, pişmanlık, utangaçlık vs. duyguları dışa vurumu nasıl oluyor.)

En ilginç durum ensest faillerinin savunmalarıdır. İlk savunma "yalan söylüyorlar" ispatlı ise " sarhoştum" alkol kullanılmıyor ise "şeytana uydum" "pervasız ve tam sapıksa "kendi yetiştirdiğim meyveyi ilk ben tattım", 13 yaşında ki kızından çocuk sahibi olan sapığa "en azından kürtaj yaptırsa idin de daha fazla kızı mağdur ettirmese idin" diye kendimce sordum. Cevap "hocaya sordum kürtaj günah" dedi.
Baba oğulun evin küçük kızının "paylaşımında " şerefsiz babanın kızı koruması gerekirken paylaşım derdine düşmesi gibi.

9-      Ülkemizde bu sorunla ilgilenen dernekler ya da kurumlar var mı? ( var ise yeterli mi?)

Aile ve sosyal politikalar bakanlığı izlediğim kadarı ile aktif olarak çalışmaya çalışıyor. Ancak bu eğitim ve iletişimle uzun vadede çözülecek bir sorun

10-  Ensestle ilgili çalışmalar yürütülüyor mu?( ensestin önlenebilmesi için ne tür çalışmalar yapılabilir. Ya da çocuğa gelişim döneminde cinsel kimlik eğitimi nasıl verilmelidir?

Ben bu işin akademik yönünü bilemem benim ki sadece gözlemler ve kendimce bunlardan çıkardığım sonuçlar. Ancak sanırım 1993 de Sivas genelevi kapatılınca cinsel suçlarda patlama yaşamıştık. Cinsel ihtiyaçların makul yollardan ve sağlıklı bir şekilde karşılanmasının önünde engel olmamalı. Anadolu da genelevi olmayan birçok ilimiz var. Burada ki gençlerimiz bir şekilde cinsel ihtiyaçlarını karşılamak zorunda. Bunları görmez isek üstünü örter isek o zamanda çoğunu duyamayacağımız birçok ensest vakası olur.

11-  Ensest uygulayıcısının eğitim düzeyi genellikle nedir?( internette eğitimli insanlarda da çok fazla görüldüğü bilgisi yer alıyor.)

Benim karşılaştıklarımın tamamı eğitimsiz sapıklar idi.

12-  Ensest mağdurunun yaş aralığı nedir?

20 yaş altı.

13-  Ensest uygulayıcısı mağduru nelerle tehdit etmiştir, nasıl susturmuştur?

Bu yaptığımız normal, bir şey olmaz, oyun oynuyoruz, kimseye söylersen döverim, beni şikâyet edersen kimse inanmaz, bana bir şey olursa aç kalırsınız, sana hediye alırım gibi susturmak ve korkutmak için mümkün olan her yol.

14-  Ensest suçlusu hangi yasalardan yargılanıyor?

Yukarıda söylediğim gibi TCK 102 ve 103. Maddeler.
2005 değişikliğinden önce vuku şuyundan bederdir anlayışı ile düzenlenmemiş idi.
Argo tabiri ile eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmeyelim mantığı veya bu bizim toplumumuzda zaten olmaz mantığı idi. Ancak şu an ki ceza yasamızda açıkça düzenlenmiştir.

15-  Ensest mağduru genellikle kaç kez enseste uğradıktan sonra şikayette bulunuyor?

Önce kendisi anlatmaya karar veriyor, sonra en yakınını iknaya çalışıyor sonra şikâyet tabi buda bir süre alıyor.

16-  Ensest vakalarıyla ne sıklıkla karşılaşıyorsunuz.?

Çok sık değil. Benim bizzat müdahale ettiğim veya 2. Ağızdan dinlediğim bu zamana kadar 10 falandır.

17-  Ensest yardım talebi genellikle kimler tarafından istenmektedir. ( mağdur, anne, komşu vs)

Genelde öğrencinin davranışlarında gariplik hisseden öğretmenler yardım veya ihbar ederler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder